Werd je huisvuil niet opgehaald?
09-05-2025
Meld dit via het gratis nummer van IMOG 0800 99 827 of via info@imog.be. Om dubbele meldingen of onvolledige gegevens tegen te gaan, vragen we je dit enkel via dit meldpunt door te geven.
Enkel als de ophaler via het track & trace systeem merkt dat de zone niet werd bediend, treedt de nazorg in werking. De inhaalronde volgt dan de dag nadien (bij meldingen voor 17 u.) of de dag daaropvolgend (bij meldingen na 17 u.). Het stapvoets passeren door de ophaalwagen is een goede parameter om te beoordelen of een zone correct werd aangedaan. We gebruiken deze methode om op een objectieve manier meldingen te beoordelen, t.o.v. bijvoorbeeld laattijdige aanbiedingen.
We vragen bovendien aan de chauffeurs verhoogde aandacht voor aansluitpunten waarvan meldingen zijn genoteerd.
Aandachtspunten
- Op feestdagen wordt de afvalophaling verplaatst naar een andere dag. Raadpleeg hiervoor de ophaalkalender of krijg een automatische melding via de gratis Recycle! app.
- In een notedop: - Valt de feestdag op maandag of dinsdag: De inhaaldag gaat door de zaterdag voordien. - Valt de feestdag op woensdag, donderdag of vrijdag: De inhaaldag gaat door de zaterdag erop volgend
- Afval zet je klaar langs de openbare weg vanaf 19u de avond voor de afvalophaling of voor 5u 's ochtends de dag van ophaling. Het juiste ophaaluur kan veranderen en is afhankelijk van ploeg tot ploeg (ziekte, verlof, ...)
- Hou er rekening mee dat het een ophaling door omstandigheden kan wijzigen. winterweer, panne, staking, storm, ... Mocht er hierdoor afval blijven staan, neem het opnieuw binnen en zet het buiten bij de volgende ophaalronde.
- Wegenwerken: volg de instructie in de bewonersbrief of zet het afval op een bereikbare plaats buiten de werfzone.